tisdag 8 oktober 2013

Jobb,födelsedagssång och föräldrabesök denna hösttisdag.

Tisdag idag och arbetsdagen rullade på i snabb fart. Goa samtal med elever som är så kloka.
De har alla sina svårigheter och problem, men med gemensamma krafter så jobbar vi framåt.

                      På fikarasten uppvaktade vi Helene med blommor,vacker sång och hurrarop. 
Söta Helene, precis hemkommen från solsemester vilket syns. Grattis!!!

Vacker bukett.

                                    Efter dagens avslutade arbete blev det några biblioteksbesök.
Staty placerad utanför biblioteket i Veberöd. Design: Jackie Persson.


Därefter hälsade jag på hemma hos mina kära föräldrar en stund. Alltid lika kul att träffa dem och de blir så glada när man kommer. 
Innan jag kom till mina föräldrar gick jag en liten sväng i min hemby. En ny affär hade slagit upp portarna. Det visade sig dock att den hade öppnat i mars månad så speciellt ny var den alltså inte.  
Trevlig, engelskinspirerad affär.

Kul namn " Hunden och Herden"

Jag var även en sväng i denna lilla blomsteraffär.


 
Den vackra Gästgivaregården. Här hade vi vår bröllopsfest.....


Numera finns det torghandel nästan dagligen med fräscha och fina varor. 

Jag hann med ett snabbt besök på konsthallen i biblioteksbyggnaden. Annorlunda, men ganska kul konst.  

Jag, mor och far pratade en massa, åt en god laxpudding med skirat smör och hade det trevligt. Rundvandring i trädgården och lite bus med Fritz hör också till när vi ses. 
Mmmm,smaskig laxpudding med skirat smör. Här har jag redan ätit upp det mesta.Hehe.


"Lilla familjen",mor och far och Fritz. 

Fritz älskar sötsaker och mat. Vem gör inte det,förresten.... Fritz är verkligen ett vitaminpiller,full av energi och glädje.

Mors och fars trädgård börjar skifta färg och anta höstskepnad.

Nu har jag kommit hem och det blev samtidigt som maken kom från tennisen. klockan är snart åtta. 
Nu har jag även hunnit packa in från bilen,fixat te och knäckemackor. Nu ska vi umgås en stund här hemma innan det är dags att gå till sängs.
Jag kunde inte motstå denna patinerade kruka med en liten "plättar i luften"i. Den fick följa med hem och fick en plats på diskbänken. 


Stor kram på er alla så hörs vi igen i morgon!  Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar