lördag 27 april 2013

Lördag med promenad, auktion,grillning och relaxing.

Vaknade till en solig och ledig lördag. Inget speciellt inbokat och det är verkligen så skönt ibland.
Att bara kunna ta dagen som den kommer. M och jag tog en promenad före frukost.
Vi gick bl.a. för att se vart kusinen Fredrik och hans familj flyttat. Vi visste ju på ett ungefär var huset fanns. Och tänk när vi strosade runt där så kom Fredrik utfarande och sa "här bor vi".
Vi fick träffa deras söta barn, lilla Ebba, tre månader och storebror Olle, ca två år. Vi fick även titta runt i deras alldeles nybyggda och fina hus.
Vi köpte med oss franskbröd hem och det blev hemgjorda räkmackor och kaffe. OMG vad det smakade bra efter promenixen.

God frukost med mackor,fruktsallad,juice och kaffe.
Lite senare på dagen körde jag till Craafords auktioner (två veckor sedan sist) för att spana in en Laminofåtölj. Jag tyckte dock att  fårskinnsklädseln var lite sliten.
Det blev ett brickbord från 1940-talet istället. Släpade dessutom hem fem säckar planteringsjord som ska ut i rabatterna i morgon. (dock inte köpta på auktion)

Nya brickbordet har fått en plats.

Det passade här bredvid mitt förra fynd.


Nu har vi grillat och det smakade bra. Resten av kvällen kommer att tillbringas med deckare,kaffe och lördagsgodis. Hoppas att ni har en fabulous lördagskväll.

Här kommer den utlovade bilden på en del av allt det som dolde sig i den fina goodiebagen.

Förutom choklad i en ny smak (för mig i alla fall), underbar bodylotion från Me and I,ögonskugga från Palina, ögoncreme och ansiktsvatten från Make Up Store, tandkräm, duschcreme, så fanns det dessutom lite godsaker som är uppdruckna och uppätna nu. Det fanns även en mössa, tidningar, fina servetter med rabatterbjudande.
Johanna fick välja det som hon ville ha och resten var jag glad över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar