lördag 20 april 2013

Lördag med blandat innehåll.


God morgon alla ni!
Denna sköna lördag började med frukost och tidningsläsning i lugn och ro. Därefter en sväng i trädgården med katten som skulle få insupa goda dofter och få lite vårkänslor.

Nöjd katt.
När dottern vaknat körde vi mot Österlen. Det blev några stopp på vägen bl.a i Sjöbo för ett par ärenden där.

Maken på Sjöbobesök.

Vackra Gästgivaregården i Sjöbo. Här hade vi vår bröllopsfest.
Nästa stopp blev Skåne-Tranås. Där stannade vi vid Rosenhagens Plantskola för att titta på lite växter och vårblommor. Denna dag fanns där även en liten Outlet hörna. Jag lovar,jag visste inte detta innan ;).
Där var jag ju tvungen att spana in prylarna. Gick därifrån med en stoooor ljuslykta, rostig och fin att ha i ett träd ute. Maken var minst lika nöjd som jag......

Och tänk, när vi stod där på parkeringen och just skulle åka vidare så fick Johanna syn på sin morfar. Vilket sammanträffande att han var där precis när vi stannade till. Han blev lika förvånad och glad som vi blev.

Min käre far vid ett slumpartat möte i Skåne-Tranås.

Nästa stopp var Vitemölla där svärmor och svärfar tog emot oss med kaffe och franskbröd med ost och honung. Solen sken ( i alla fall tidvis ) och då passade vi på att sola förstås.


Johanna och farmor njuter av vårsolen.
Johanna,en av mina sötnosar.

Jag njuter av ett glas hemmagjord rabarbersaft.  

Herr Anka med sin fru kom spatserande på granntomten. Jag var förstås redo med kameran.
Efter en god middag och lite renoveringsarbete utfört av maken åkte vi hemåt.

Innan vi nådde hemmet stannade vi en stund hos mina föräldrar. Där bjöds vi på kaffe med smaskig toscakaka och lite trevligt prat.

Far hade köpte denna goda kaka på Skåne-Tranås Hembageri.
Min far med sin svärson. Mor fastnade inte på någon bild idag.



 Nu har vi hamnat i soffan framför "Unge kommissarie Morse".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar