fredag 12 april 2013

Freeedag...........

Veckans bästa dag....
Just denna fredagen började dock inte så bra eftersom rektorn på skolan där jag arbetar ringde på morgonen och sa att det hade varit inbrott i mitt arbetsrum på natten. Det var ett stökigt rum som mötte mig när jag kom. Mellan mina inbokade samtal blev det till att städa och fixa samt ha kontakt med polisen m.m. Som tur var saknades ingenting. Vi tror att tjuvarnas intresse låg i att hitta bärbara datorer, och någon sådan hittade de inte. 

Nåväl, eftermiddagen tillbringades tillsammans med kollegerna i Lund där vi fick välbehövlig information från Familjerätten. Chefen ordnade fika med underbart god toscakaka. Ja, jag fuskade lite idag (också) och tog en bit eller två. Det är ju trots allt freeedag....

Gick en liten sväng på stan innan jag körde hem och köpte bl.a helgblommor på Bloom, en av mina absoluta favoritaffärer i Lund. Jag köper ofta vackra blommor här.
Väldoftande liljor i extra fin färg.

Mina kolleger skulle på AW,men jag skyndade mig hem eftersom jag skulle ha besök av min kära mor. Fixade en matig paj med diverse godsaker och en sallad som vi mumsade i oss tillsammans.  


Kvällen tillbringades i TV-soffan med tända ljus (dock ej i soffan) och fredagsfeeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar