onsdag 17 april 2013

Kokbok och tålig orkidee´.

Onsdag och dags för lite arbete i Lund. Använde min lunch till att uträtta några ärenden. Jag köpte bl.a Monika Ahlbergs senaste kokbok "Vardagsmat" som jag funderat på ett tag.

Detta innebar att min lunch bestod av två cheeseburgare i bilen på väg tillbaka till Dalby. Några möten,ett APT,  spontanbesök av elever och två långa skrivelser senare gick jag hemåt i det vackra vädret.

Middagen blev en enkel soppa med gott bröd till, dock inte från nya kokboken. Jag lovar att återkomma med goda rätter från den längre fram.




Dessa söta tårtpapper i rosa och vitt köpte jag också med mig hem idag. Matchande bullformar hade jag sedan tidigare. Nu är det "bara" till att sätta igång och baka.
Jag måste visa er min gamla orkidee´som helt plötsligt  såg ut så här! Jag hade ställt den bakom soffan i verandan för att den var så ful. Nu i veckan såg jag att något stack fram bakom soffan och då var det denna superfina blomstängel. Där har den stått helt bortglömd och utan vatten i flera månader och trots detta belönas man med denna fina blomma.  dagens tips: Kasta inte era gamla Phalanopsis. (ja orkideerna heter så)   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar