tisdag 9 april 2013

Jobb, natur och lite soppa.

Tisdag idag och arbete på två olika skolor på två olika orter. Trevligt att träffa mina kolleger och rektorer på förra arbetsplatsen. Jag åt lunch tillsammans med dem och hann prata en liten stund mellan elevsamtalen.

Jag tog ut ett par timmar av min inarbetade flextid för att njuta av solen på eftermiddagen, men tvi vale, vad det var kallt i vinden idag. Det blev i alla fall en liten runda på Knivsåsen på hemvägen.
Stenbrottet är en mycket populär plats på sommarhalvåret. Inte så svårt att förstå varför....



När Johanna kom hem från arbetet bakade hon en massa kladdkaksmuffins. Som tur var fick man inte smaka för de skulle med till arbetet i morgon. Då är det Johannas tur att bjuda lärarkollegerna på fika.  
    Florsockerpudrade nybakade kladdmuffins.

    Nu kommer Dagens Boktips, ninna,ninna,ninna,na.....
De tidigare utgivna böckerna.
   Jag har nu alla de svenskutgivna böckerna av Jojo Moyes och idag skaffade jag den senaste.     


  

Detta är den senaste. Lättlästa feelgood romaner.


Nu ska jag och Johanna värma varsin tallrik fisksoppa till kvällens middag. Jag gjorde soppan i söndags och det är så himla skönt att ha middagen färdig och bara värma. Mårten spelar tennis och han får äta när han kommer hem.

Den är mycket godare än den ser ut.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar