måndag 15 april 2013

Välkommen vår.

    Idag kom den första riktiga vårdagen för i år. Ljumma vindar och 17 plusgrader framåt dan.
    Det doftade vår och efter middagen tog M och jag våra cyklar och trampade till Dalby Hage.  
Min nya vårgröna cykel.
Vi cyklade förbi den blå scillamattan och den lyste i en ännu klarare blå färg idag. 
   

  
Vi cyklade även förbi Dalby nappträd. Här lämnar alla Dalbybarn sina nappar när det är dags för ett nappfritt liv. Så sött.
  

Till sist var vi framme i den vårsköna hagen. Det var inte många vitsippor som hade vågar sig fram men några hittade vi i alla fall. 

Stort träd i Dalby Hage.

Här står jag bredvid ett knotigt gammalt träd. 
Man kan undra vad detta är.... Jo,det är M som har tagit ett foto på en liten söt,ganska ovanlig fågel. Den skarpsynte kan se den i ungefär mitten av bilden.  
På hemvägen hoppade jag av cykeln för att ta ett foto på denna fina olvonbuske. Jag gillar att den blommar tidigt och på bar kvist med söta rosa blommor. Jag ska nog skaffa en sådan till vår trädgård.


När vi kom hem hade Johanna fixat en god och kryddig chai till oss.
Nu har jag precis tittat på sista delen av en av mina favoritserier,Molanders. En riktigt bra, svensk serie. Nu ska jag (om jag orkar) titta på första delen av Mad Men, säsong sex också. Vi hörs i morgon. Sov gott.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar