onsdag 24 april 2013

Några pics från hemmet.

Idag har jag arbetat i Lund det mesta av dagen. Jag gick min vana trogen en sväng på stan innan jag körde till Dalby. Idag blev det lite span efter något nytt i klädväg. Jag bytte nämligen en kavaj (ångrade det köpet) till ett par vita jeans och en fräsch blus i mina favoritfärger marinblått-vitt. Jag visar gärna bilder på detta i morgon.
Jag köpte en hel kasse med små minirosor som såldes riktigt billigt.Jag njuter av dem inomhus nu till en början och sedan planterar jag ut dem i trädgården. Där brukar de växa till sig riktigt bra och blomma fint efter ett tag. Det var 14 stycken i en kasse och priset var 35 spänn. Så billigt....  



Här har en av de små söta rosorna fått sin plats.  
Detta är våra skåp/hyllor från Ikea med bra förvaring inuti och möjlighet att sätta saker ovanpå. Här har jag bl.a samlat en liten samling av Bertil Valliens vita glaskaraffer och även en skål av honom. "Plättar i luften" och en "Mycine" trivs bra här. Lampan blev min efter en loppistur en sommar för flera år sedan.
Denna bild är från vårt badrum. Vit spegel (loppisfynd) och några figurer köpta bl.a i Malaysia.
Detta är några glasburkar på ett annat bord i badrummet. Här är även en neccesär från Ceannis. Jag gillar verkligen det märket. Ja, det var dagens titt hemma hos oss. Snart kommer det säkert bilder från något annat hörn hemma i det Rignellska hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar