torsdag 22 januari 2015

En "säl" på mattan och en enkel 70-talslunch.

Hej på er denna gnistrande kalla torsdagsförmiddag. 
Här pågår städning och en del annat. 


Jag måste bara visa er Musse, som är på pricken lik en säl på denna bild.
Just nu ligger hon på en solig plats i soffan och sover. 
Ja, solen tittar faktiskt fram här för en stund. 
Det får nog snart bli en promenad i vintervädret.

Ikväll står trevlig bokklubbsträff på agendan och vi träffas hemma hos 
en god vän i Malmö denna gång. 
   
Sälen, förlåt Musse hälsar så gott!

Nedan en gammal nostalgirätt från ungdomens dagar.
Spröda crustader med svampfyllning.
Jag blev glad när jag hittade denna typen av crustader i affären.
Jag har inte sett dem i affärssortimentet på länge.
 
Enkelt och gott till lunch eller kvällsmat.


Nu önskar jag er en fin dag så hörs vi snart igen!

Kram/@nneli





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar