tisdag 6 januari 2015

Födelsedags/släktkalas, god mat och dryck.

Hej igen! 
Nedanstående bilder är från min moster Ingrids 70 - årskalas igårkväll, trettondagsafton.

Här står Johanna med presenten, ett stort silvrigt paket innehållande en jordglob, precis som Ingrid hade önskat sig. 
Johanna och jag fick tag i en fin sådan på Emporia igår.  

Ingrid hade dukat fint. 

Förrätten bestod av en supergod sillcheesecake.


De glada systrarna Ingrid och mor.

Alla gillar kalas.
Ingrid med sin yngsta dotter Malin,som även är min yngsta kusin.
Vår fina Johanna.

Far, morbror Arne och brorsan.


Det strävsamma och trevliga paret Göland.

Morbror Bosse och moster Ingrid.

Söta systrarna Moa och Tuva, min kusin Malins döttrar.

Ingrid fick förstås många vackra blommor.

Kidsen Ellie, Henning och Annabelle lekte och hade kul! 

Jag och brorsan poserar.

Ingrid hade som vanligt tillagat jättegod mat och denna kväll bjöds vi på rådjursfile, potatisgratäng, svampsås, gele, broccoli och sallad. Ett gott rödvin till fulländade måltiden. 

Johanna tillsammans med kusin Annabelle och med sin mormor.

Till kaffet fick vi denna goda mördegstårta.


Kalasets tre yngsta gäster.

Syskonen Ingrid, Arne och mor.

Här är syskonen när de var lite yngre.....
Mor och Ingrid ska se var i världen de har varit.
Det blev ganska många ställen minsann.

Vi tackade för en trevlig kväll och begav oss hemåt i den gnistrande kalla natten.

Grattis än en gång moster Ingrid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar