lördag 3 januari 2015

Middagstips och filmtips.

Gomorron denna lördag! 

Dessa godingar hade vi till fikat igår. 
Min mors mandelmusslor med mycket smör och mandel 
och bakade med extra mycket kärlek. 
Fyllda med vispad grädde och hemmagjord körsbärssylt så blev de ännu godare. 


Middagen igår bestod av kycklinggryta med soltorkade tomater, cremefraiche, knaperstekt bacon, ( behövdes inget extra salt eftersom jag hade bacon i), vitlök och peppar.
Ris och en sallad med ruccola, tomater och avocado serverades till.   

Vinterdukning.


Maten uppskattades av alla fyra i familjen.

Sen spelade Mårten och jag ishockeyspel. Så jäkla kul det är och de gamla takterna sitter i.
Vi spelade det mycket förr. Nu har maken köpt ett nytt spel och det invigdes igår.
Det var jämnt och ett tag ledde jag. Men Mårten kammade till sist hem segern. Grrr.....

Klockan tolv började filmen "Miss Jean Brodies bästa år" , byggd på romanen av "Muriel Spark". Jag har precis läst boken och ville gärna se filmen. Men vilken starttid, mitt i natten. Hade gjort en överenskommelse med Jakob. Han skulle komma med rykande varmt och starkt kaffe så att jag skulle hålla mig vaken. Han kom med det när jag satt och halvsov i fåtöljen.
Det gick dock vägen och jag såg filmen till klockan två.
Jättebra var den med en ung "Maggie Smith" i huvudrollen.
 Jag bara älskar brittiska draman!!

Ha nu en finfin lördag så hörs vi senare!
Kram/@nneli   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar