söndag 18 januari 2015

Jättetrevlig lördagskväll med vänner.

Gomorron på er alla kära ni! 
Idag är det ingen vanlig dag, nej för idag fyller Rignellskan år.
Förra året var det stor fest och firande. 
Detta år blir det i lite mindre skala. 

Mellan alla köksbestyr tänkte jag titta in en liten sväng här.  

Nedanstående bilder är från gårdagskvällen hemma 
hos nya goda vänner där vi hade en jättetrevlig kväll 
tillsammans med ett helt gäng glada människor.

   

Förrätten var en underbart god jordärtskockssoppa med en touche av chili.

Varmrätten var fläskfile med potatispure´, sallad och brocooli.

Förberedelser pågår i köket......

Kvällens värd hade gjort en jättegod paj med smördeg, kyckling, ingefära och körsbär. Mycket spännande och god kombination.  

Desserten bestod av en krämig och god citronkladdkaka
och detta utsökta goda dessertvinet.

Cognac till kaffet....

Familjens söta katt med sin alldeles egna kudde.

Promenadavstånd hem efter en fest är perfekt....

Nej, mina kära vänner nu måste jag återgå till köket. Gästerna kommer om några timmar.

Vi hörs lite senare!
Stor kram på er/ @nneli



2 kommentarer:

  1. Camilla Dahlströmsöndag, 18 januari, 2015

    GRATTIS :-)
    Hoppas du får en riktigt härlig dag ♡
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, Camilla min trogna bloggläsare! Kram på dig och ja, jag fick en finfin dag på alla sätt.

    SvaraRadera