fredag 2 januari 2015

Räkmackor och vårblomma.

Idag har jag varit uppe tidigt för att kunna njuta så mycket 
som möjligt av denna extra lediga dag. 
Jag har lite praktiska göromål på agendan men mest ska jag läsa och slappa och umgås med barnen. De pluggar båda två dessa dagar så vi får väl se hur mycket vi hinner umgås. 
Johanna ska få en inlämningsuppgift klar under dagen
 och Jakob pluggar för fullt inför en resttenta.

Igår blev det inte mycket gjort härhemma och det var så skönt. 
Mårten och jag åt räkmackor och ungarna beställde pizzor via hemkörning.  



Den här söta violen som är en utomhusblomma tog jag in på "vinst och förlust" för vinterförvaring.
Nu blommar den med en söt liten viol och det har slagit ut massor med nya blad.
Vårtecken, eller hur? 


Så söt!

Nej, nu ska jag se ett avsnitt av "Kommissarie Lewis" på Kanal 5 Play.

Ha en fin fredag!

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar