söndag 4 januari 2015

Ishockey och skogspromenad.

Jag hoppas att ni har en riktigt skön söndag alla ni därute! 
Själv har jag umgåtts med familjen, spelat hockeyspel, 
gått en uppfriskande skogspromenad och läst.  

Till fikat blev det våfflor på allmän begäran.
Inte så vackert men väldigt gott!

Det är så fint i naturen och det är bara fem minuter hemifrån oss.
Vilket privilegium det är att ha naturen så nära inpå knutarna. 


Den som är skarpögd kan se en häger stå längst borta vid dammen.  



Och precis när jag hade tagit ett foto på hägern så lyfte den och flög majestätiskt iväg. Naturupplevelse.




Middagen ikväll bestod av helstekt rostbiff, pommes, kryddsmör, bea och broccoli
( det enda nyttiga med denna middagen )


Vi provade Mårtens julklappsöl också.




Nu tittar Johanna och jag på den svenska serien "Blå ögon" och
Mårten och Jakob spelar ishockeyspel, familjens "nygamla" favoritsysselsättning.
 


Ha en fortsatt fin kväll!!

Två helt lediga dagar till innan det är dags att jobba igen.
I morgon ska vi på fest till min moster och morbror och träffa en massa trevliga släktingar.

See you!
Kram @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar