lördag 3 januari 2015

Vitemölla och nu kom sonen med kaffe.

Hej på er alla! 
Här tittar vi på "Unge kommissarie Morse" efter en dag i Vitemölla. 
Soligt och fint när vi kom dit, men ganska vasst i vinden.

Jag hittade beskrivning till den här"bokgranen" i en inredningstidning.
Johanna gjorde en sådan idag av en gammal pocketbok.
I morgon ska hon göra en annan modell, har hon lovat.
Riktigt fina små inredningsdetaljer tycker jag,minsann.

Johanna klurar på en tankenöt som hennes gammelmorbror Valter, kommit på. 

Jag undrar om våra grannar (både i Vitemölla och härhemma) känner igen denna skylt??

Ett vinterlikt Vitemöllalandskap.

Ankorna piggnade till när man närmade sig.  

Långt borta på stranden ser man Jakob.    

Jakob pluggar flitigt. 

Ville du nåt, mor??

Jag hoppas att ni har haft det bra idag, vad ni nu än hittat på.

På återseende i morgon.
Nu ska jag dricka mitt kaffe som Jakob precis kom och serverade.
Han hade fixat två goda mackor också. Vilken son, va?
Det kan lätt bli en vana, det här.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar