söndag 25 januari 2015

Gammal ljusstake från gömmorna och en vacker vinterbok.

Halva söndagen har gått och efter en lagom lång sovmorgon 
har det blivit promenad och bullbak. 
Nu medan bullarna jäser ska jag titta på en film som jag länge har tänkt se. 
Det är klassikern "Buddenbrooks" av Thomas Mann. 
Jag såg den för många, många år sedan och har även läst boken,
 men nu ska det blir intressant att se den igen. 

Ljusstaken på bilden nedan har jag tagit fram från mitt skåp där jag har saker som jag skiftar med när andan faller på. 
Ibland kan jag hitta saker där som jag alldeles har glömt bort att jag hade. Hehe...
Det ska vara väldigt smala ljus i den här staken och det är minsann inte så lätt att hitta.
Dessa har jag köpt på Ikea för många år sedan. 

Det får bli ett litet boktips också idag.
Det är boken " Vintermat" av Sanna Töringe.
Jag köpte en till min mor och en till mig själv i julklapp.

Enjoy your sunday! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar