torsdag 29 januari 2015

Tidig start med frukost på HM och vårtecken på bordet.



Hej på er alla! 
Denna dag startade tidigt med att jag hämtade en trött dotter i Lund. 
Hon hade arbetat på Västgöta Nation igår, lagt sig klockan fem och nu skulle hon och jag på VIP-morgon på HM med frukost och diverse erbjudanden. 

Efter en god kaffe och en kalkonmacka serverad av "Espresso House"
 så var vi redo för lite shopping.   

Johanna höll på att somna i provrummet.


Efter att ha handlat en massa mat och lite annat så körde vi till brorsan.
Där var endast Henning och barnvakten mor hemma.  Vi åt en god lunch tillsammans och umgicks en stund. Sen skulle Johanna på föreläsning och jag lämnade henne där. Och snäll mamma som man är så hämtade jag henne också två timmar senare.

Henning och mor är fina kompisar! Henning byggde en fin bil i lego och vi hjälpte honom litegrann. 

När vi kom hem återstod städningen och det var bara att sätta igång.
Kvällens middag var torsk med koriander, chili och lime och smakade riktigt bra.


Jag köpte förresten ett gäng vita hyacinter i förra veckan.
Jag satte dem i en djup glasburk och det blev väl ganska okej med tanke på priset (3:- styck.)

Vita pärlhyacinter är också ett måste nu när vi väntar på att våren ska komma.
De hamnar ju i rabatten sen.


Nu ska vi titta på "Familjen Annorlunda", och förvåna oss över hur många barn en del människor skaffar och faktiskt klarar av på ett bra sätt.  Beundransvärt.

Ha en underbar kväll!
Nu är det paus i programmet och jag ska gå
och fixa te med citron till mig och förkylda Johanna.

Kram  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar