torsdag 1 januari 2015

Gott nytt år och god fortsättning alla fina läsare!

Röda mattan är utrullad och marschallerna är tända. 
Det är bara gästerna som fattas och de är på väg! 

Ja, så här såg det ut igårkäll hemma hos oss när vi firade nyår med goda vänner.
Jag tyckte att det var en kul ide´när jag såg att Netto sålde röda mattor för utomhusbruk.
Den ska fram vid högtidliga tillfällen framöver.   


Obligatorisk nyårsbild på Musse och Johanna, tagen precis innan Johanna
skulle åka på nyårsfest i Lund.

Nyårspuss.

Nyårsdukningen  i vitt, silver och med några inslag av guld.

Förrätten är serverad.



Skumpan är på kylning.

Maken och jag nyårsafton 2014.


Jamen, titta här har vi dem ju. Gästerna.





Varmrätten är nästan klar att servera, bara rödvinssåsen som fattas.  


"Glace au four" serverades till dessert. Jag gör min så här:
Knaprig havregrynsbotten, därfter ett lager med björnbär eller hallon, följt av ett lager vaniljglass och toppat med maräng. In i ugnen några minuter och sen ska den ätas direkt. 

En del av middagsgästerna sträcker på benen. 


Maken serverar skumpa på tolvslaget.
Jag tittade in i huset en sväng strax efter tolv och då spelades precis
"Happy new year" med ABBA.
Stämningsfullt och vackert och jag stannade upp en stund, bara jag och katten därinne. 


Tre glada nyårsfirare, Mårten, Danne och Anders. 



SKÅL på er Dan och Mie! 

När vi hade kommit in i värmen igen smakade det bra med kaffe, kladdkaka (med extra kolakräm) och vispgrädde. 

Dambordet.

Och fem glada skålande herrar.

Jag och Mie, sent på natten. 

Fina värdinnegåvor.

Skumpa från grannarna.

Efter en härlig nyårsafton i goda vänners lag, var det dags att ta itu med disken. Det var många glas kan jag säga, närmare bestämt 70 stycken.
Mitt under disken kom Johanna hem från Lund och hennes kväll hade också varit lyckad.

Senare idag kommer Jakob hem och så är familjen samlad igen. Härligt!  

God fortsättning på er alla och ha en fin och lugn nyårsdag! Hoppas att ni mår bra och att det kommande året bli bra på alla sätt.

Lite senare idag återkommer jag med en liten tillbakablick på året som har gått.
Nu ska jag gå och ta lite nyårsrester från kylen och läsa lite i min deckare.

Kram på er så länge/@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar