lördag 18 maj 2013

Botanbesök och solsken.

Idag slappar vi i solen och har det underbart skööönt. Det blev en sväng in till stan i förmiddags. Maken väckte mig halv åtta för att berätta att Botaniskan i Lund hade växtmarknad idag. Jag somnade om direkt men vaknade i perfekt tid för att hinna med frukost innan Lundabesöket.

Så vackra tulpaner i Botan....

Många glada växtentusiaster i det underbara vädret. Maken köpte tomatplantor till växthuset och jag hjälpte till att välja. Ddet blev både rosa-vit randiga (hoppas verkligen att de INTE smakar polkagris) ,gula ovala och någon buskig variant från grannlandet Danmark. Det blir säkert bra!!

Mårten är nöjd med sina tomatplantor. Här berättar han om "Jätten Finn" i Domkyrkan. Han var där för någon vecka sedan på herrklubbsmeating och på den guidade turen lärde han sig en del nytt,minsann. 
Vi strosade runt i ett vårvackert Lund.
Jag njuter av magnolians fina doft. ( såå poetiskt)

Tre nyanser av syre´n.
Söta små gatuhus i hjärtat av Lund,faktiskt ett stenkast från Jakobs studentlya.

Vackra torn mitt i stan.


Domkyrkans torn måste få vara med även idag.
Jättestora magnoliablommor. 


Jag har precis förflyttat mig från solstolen för att lägga ryggbiffskivor i marinad inför kvällens grillning. Det blir även lite annat smått och gott inför den stooora schlagerfesten.

Vi hörs säkert lite senare också,  kanske om Eurovision rentav. Njut nu i solen och må så gott. I nästa vecka väntas lite svalare väder så det gäller att passa på. (senaste från SMHI)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar