onsdag 1 maj 2013

Valborgsmässoafton.

Idag är det valborgsmässoafton och som vanligt är det friska och ganska kalla vindar denna sista aprildag.
Arbetsdagen har varit omväxlande och innehållsrik. Vi blev bjudna på smaskiga tårtor,vilket satte extra guldkant på tillvaron denna dag.
Jag har tillsammans med psykologkandidaten haft samtal med ett helt gäng kloka och trevliga killar idag.Det finns hopp om ungdomen....

Nu ska jag snart gå och "göra mig fin" inför kvällens festligheter. Vi ska välkomna våren hemma hos goda vännerna Dan och Maria. Jag återkommer lite senare. Kram på er så länge.....


Presenterna är inslagna  och det är dags att gå.
Två av gängets herrar kopplar av i soffan. I förgrunden ser vi värden Dans, egenhändigt tillverkade och tillika mycket vackra bord.

Jag sippar mousserande och har det bra.

Maria undrar om inte ljuskronan hänger lite snett???? Nej, det beror nog på för mycket vin....

Efter maten blev det kaffe och Marias hembakade pavlova med passionsfrukt. God kombination ev söt maräng och frisk smak av passionsfrukt.
Efter kaffet och ännu mera prat  tackade vi för en trevlig kväll promenerade de ca 150 meterna hem.
Så underbart det ska bli att vara ledig i morgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar