torsdag 2 maj 2013

Ledig dag och några trädgårdsbilder.

Några färska utomhusbilder bjuder jag på idag. Jag hoppas att ni har en fin torsdag alla mina bloggläsare och att solen skiner på er. Jag har min lediga dag och njuter för fullt. Snart bär det iväg på vinprovning och god mat hemma hos en fantastisk mat och vinkännare i min bekantskapskrets. Bilder kommer senare.


Fjorårets nyförvärv avseende utomhuskrukor. Inköpt i Kivik.
Årets första krukinköp,svart med tassar.
Murgröna och taklök är tåligt och bra och klarar sig ganska bra på egen hand. Snyggt också. 
Liten skön solplats. Stolen inköpt på Åhle´ns för många år sedan.
Helt underhållsfria möbler från IKEA. De finns fortfarande. Våra står utomhus hela året. Torkas av med en trasa lite då och så är de som nya.

Nu ska jag gå och fixa en liten present till kvällens värdinna. 

2 kommentarer:

  1. Visst är det väldigt vackert just nu i trädgårdarna, härliga bilder. Underbar blogg!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för din kommentar! Så roligt att du uppskattar min blogg.
    Ja, man kan verkligen njuta i trädgården nu. Hösten kan ju också vara riktigt fin! :)
    Många hälsningar Anneli

    SvaraRadera