lördag 4 maj 2013

Chokladkakor och snart lässtund.

Lördag,en av veckans absolut bästa dagar. Jag startade dagen med kaffe och mackor och dagstidningen med lördagskorsordet. Lite klurigt är lördagens kryss, men en lagom utmaning.

Nu har jag precis bakat två sorters chokladkakor.Det var längesedan jag bakade eftersom det inte riktigt fungerar när man ska försöka gå ned i vikt. Jag tänkte dock att resten av familjen älskar också kakor och de behöver verkligen inte tänka på vikten.
Johanna som vaknade med halsont och täppt näsa behöver lite uppmuntran och Jakob är ju snart på väg hem. Nu ligger chokladdoften tät i köket och snart måste jag provsmaka en till en nybryggd kopp kaffe. Det går INTE att låta bli. Karaktär,nej det är dåligt med detta.

Här är den första sorten precis uttagen ur ugnen och nu ska den penslas med smält Marabou mjölkchoklad  och sen ska kakan skäras i lagoooom stora bitar.




Här är den den andra sorten som är både krispig oh seg och smakar mycket choklad.

Dessa rutor är superenkla att göra.Krispiga och goda med både cocos,cornflakes och förstås smör och socker.




Senare idag ska jag ägna en stund åt dessa två.......

Den här boken kom maken hem med och tänkte att jag kanske skulle gilla den. Den fanns bland nyinkomna böcker och det ska bli kul att se hur den är.....



Också de senaste bilderna på Musse....
Musse har alla viktiga prylar inom räckhåll.
"Rör inte min smartphone".
Nu ska jag och katten gå ut i solskenet. Vi hörs lite senare.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar