måndag 13 maj 2013

Karin Brunk-Holmqvist,rolig vän och författare.

I helgen var det ett stort reportage om min vän och f.d kursare i Sydsvenskan,nämligen om Karin Brunk-Holmqvist, författare,socionom, innehavare av titeln "Sveriges längsta hår" m.m m.m.

Karin och jag pluggade tillsammans på Socialhögskolan i Lund i mitten av 80-talet. Jag var yngst i klassen och Karin var äldst. Trots detta så blev vi jättegoda vänner nästan från början. Vi samåkte och vi hade så kul tillsammans. Karin har en stor portion humor och jag minns hennes tal på vårt bröllop ordagrant. Så himla roligt! Jag har självklart läst alla hennes utgivna böcker och följt henne under karriären.
För ett tag sedan plockade jag fram gamla brev som jag fick av henne för ganska många år sedan. Innan Karin blev en erkänd och hyllad författare så brukade hon under en vecka varje år hyra ett gatuhus i Ystad. Där bodde  hon ensam och satt och skrev och laddade batterierna. Varje år fick jag ett underbart,långt brev av henne från denna vecka och de har jag sparat. 
        


Nedan några av hennes roliga böcker. Jag har självklart de flesta,men några är utlånade för tillfället.




Här är en av mina egna bilder av Karin ,taget på senaste bokmässan i Göteborg.

Karin Brunk-Holmqvist       Foto: Anneli Rignell

1 kommentar:

  1. Åh, känner du henne! Jag älskar hennes böcker! Jag trodde att jag lyssnat på alla hennes böcker som ljudbok men jag har missat Mintgrodornas återkomst. Får nog köpa den i pappersform :-)
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera