måndag 13 maj 2013

Filmtips....

Hemma efter veckans första arbetsdag. Vilar ut en stund med dagens postskörd innan det är dags att fixa kvällens middag. Bl.a damp det ned en inbjudan till 50-årsfest hos en söt vän i sommar. Vi kommer självklart,Lisa!!

Det är riktigt roligt med alla inbjudningar som kommer och det lär bli en hel del festande i sommar.




Måndagens middag blir en sommartallrik bestående av stekt nypotatis, sill, makrill, turkisk youghurt, stekt ägg och sallad samt levainbröd. Så somrigt och gott och superenkelt.

Mina olika citrusfruktträd trivs i verandan och doften är helt fantastisk från blommorna som förhoppningsvis blir frukt. Doften känner man på nästan hela nedanvåningen.

Citron,kumqat (stavning?) och mandarin är de tre som klarat vinterns klimat. Okej då,citronträdet är nytt för i vår om jag ska tala sanning. Rätt ska va´rätt.

En sväng i trädgården varje kväll är ett måste,även om denna kväll var ganska kall och blåsig. Jag plockade i alla fall in denna söta, röda sockblomma.

Visst är den sööööt?

Den här nedanför har jag fått som perenn av min kära väninna,Christina.Jag vet att hon läser min blogg. Kan du namnet på den, Christina?


Så här ser den okända blomman ut....

Titta, dem blev ju riktigt fina till burken med doftljus. Precis som om du inte tänkte på detta när du plockade in blommorna mamma, sa Johanna. Känner hon mig så väl???? Ja, lite knäpp är man allt.
Jag passade på att rensa lite ogräs också. Det är ju otroligt svårt att låta bli och det växer ju också som tusan på våren. Min mor säger alltid "rensa mycket nu på våren så slipper du göra det senare". Klokt och faktiskt sant.


Ikväll ska vi se "Berättelsen om Pi" på dvd och det ser jag fram emot. Jag tror att den är riktigt bra.

Nu ska jag ta en het, kopp te. Det var riktigt ruggigt väder ute,tyckte även jag som faktiskt sällan fryser.

Ha en skön kväll!
Filmrecension kommer senare....

1 kommentar:

  1. Jag kallar den för gökärt, men inte alldeles säker på att det är det korrekta namnet! En ärt är det i alla fall!

    SvaraRadera