torsdag 30 maj 2013

Hemma igen......

Jag ber om ursäkt för att det har varit alldeles tyst här på bloggen i över en vecka. Har nu kommit hem efter sju härliga dagar i England. Så mycket vi har sett och hunnit med...... Jag lovar att jag ska lägga in många bilder och berätta här på bloggen snarast.
Nu är jag dock mitt i alla förberedelser inför makens och dotterns födelsedagsfirande på lördag.

Hoppas att ni har tålamod med mig och tittar in här snart igen.
Kram till er alla mina fina läsare!

Jag bjuder på en av alla 1300 bilder som jag tog på vår lilla resa. Galen,ja det är jag..... 1300 bilder på sju dagar,då kan ni tänka er hur många jag har tagit när vi har varit på våra långresor.

    Highclere Castle eller "Downton Abbey" slottet. Så härligt att strosa runt i den vackra parken och gå runt i   slottsgemaken och bara njuta av miljön. Det kommer besökare från Australien och USA för att se slottet     så det finns fler tokstollar än jag på denna jord. Hihi.

2 kommentarer:

  1. Hej, hamnade på din blogg när maken och jag sökte på "downtown abbey". Vi är väldigt intresserad av att komma dit. Vi undrar om det var värt det? Fick man se mycket av slottet? Utställningen? Hade den något med Downton abbey att göra? Du får gärna dela med dig utav dina upplevelser.
    Mvh Ninnie & Thomas http://enkvinnamittilivet.bloggo.nu/

    SvaraRadera
  2. Hej kära Marilyn och så roligt att du hamnade på min blogg.
    Det är absolut värt en tur till Downton Abbey. Man får se alla rum och miljöer och HELA den fina trädgården/parken. Det var inget dyrt inträde och det var inga köer för att komma in. Vi kom tidigt på morgonen och gick nästa helt själv och tittade och njöt. Den enda nackdelen var att man inte fick fotografera därinne. Jag gjorde dock detta lite i smyg ändå.... Underbar fika med scones och te till helt okej priser avslutade vårt besök där. Fin butik med roliga saker med Downton Abbey anknytning.
    .
    Jag hoppas verkligen att ni tar er dit. Ni kommer inte att ångra er. Kul om du tittar in här igen och berättar vad du/ni tyckte. Kram och ha det så bra! Anneli

    SvaraRadera