tisdag 7 maj 2013

Besök på tre skolor och sen kaffe och muffins.

Jag startade arbetsdagen denna tisdag med att köra till Veberöd. På vägen dit stannade jag vid Knivsåsen och tryckte av ett par foton över Dalby Stenbrott.


Det var så vackert i morgonsolen, med ljusgröna skira björkar och blått vatten. När jag kom fram till Svaleboskolan i Veberöd,min kära gamla arbetsplats träffade jag kolleger och elever. Efter en timme där blev det Nyvångskolan i Dalby där det var inbokade samtal med elever,personal och i en klass.
Efter en snabb lunch och några telefonsamtal bar det iväg till nästa skola (den tredje för idag) på elevsamtal och därefter elevhälsoteamsmöte och klasskonferens.
Så kan en ganska vanlig dag i mitt arbetsliv se ut.

Jag tog ut lite flex och fixade några ärenden. När jag kom hem blev det kaffe och blåbärsmuffins för Johanna och mig.



Johanna på vår altan idag.

Här har vi fått syn på lilla Musse.

Kaffe,muffins och skvaller.

På trappan stod denna fina blomma med ett sött kort från grannen/vännen Katarina och katten Gosan. Jag blev så glad.

En myrtenliknande fint blommande växt.

Kortet från grannkatten Gosan som tackade för skötseln.
Ikväll ska vi äta pizza och god sallad för jag orkar inte laga mat ikväll.
Ha nu en skön kväll i de ljumma vårvindarna.Det tänker jag ha. Kram på er....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar