fredag 10 maj 2013

Liljor och grillande make

Godmorgon alla mina söta bloggläsare! Idag känner jag mig bättre.Så skönt! Jag tror att febern är nästintill borta så förutom trötthet och matthet i benen så går det på rätt håll.  
Jag tänkte att jag skulle visa er den underbara bukett med vita liljor som jag köpte i Lund i onsdags. En jättebukett till ett rimligt pris. Har man lite tur så håller en sådan bukett sig fin en vecka i alla fall.

Även Musse gillar när det finns vaser med blommor hemma Speciellt om det är vaser som man kan dricka vatten ur. Det blir dock svårt ur denna höga vas med många blommor i.
Mmmmm,doften är fantastisk.
Jag passar på att visa en annan av mina gamla orkidee´r som blommar på nytt. 
Just nu hör man glada och morgontidiga barn och föräldrar ute i kvarteret. De är redan ute och cyklar och på väg till olika aktiviteter. Själv ska jag bege mig till mitt arbete en liten stund i alla fall, men tar nog ledigt en större del av dagen. Det finns ju inga elever eller lärare på skolan idag.
Några småärenden måste uträttas och jag ska även hjälpa Johanna att fixa presenter till två 20-årsfester som hon ska på denna helgen.    

Troligtvis blir det grillat för M och mig även ikväll. Det är så himla gott och det är lätt nu i början av grillsäsongen att komma på vad man ska lägga på grillen. Enkelt att variera med olika sorters potatis och sallader och kalla såser.

Så här har Mårten det medan han väntar på att grillen ska bli klar att använda. Vad är det han läser......? Jo en Allt i Hemmet. Det bådar gott, tycker jag. Kanske han blir inspirerad.......... 




Nu hör jag att kaffet är klart och jag ska ta mig en kopp och sätta mig på trappen och läsa tidningen.
Vi hörs lite senare.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar