torsdag 2 maj 2013

Snälla män och virrigt "fruntimmer".....


Jag glömde ju visa er mina nyinköpta pelargoner till köksfönstret. Vita Mårbacka, både dubbla och enkla. De är så fina i all sin enkelhet. Se nedan....

Jag måste också berätta en annan liten blomsterhistoria från den senaste veckan. Som ni alla vet så var jag ju i Helsingborg för en vecka sedan. Där kunde jag inte låta bli att köpa superfina pelargoner och ett fång med liljor av den mycket trevliga och hjälpsamma torghandlaren mitt i Helsinborg.
Jag släpade dessa otympliga blomsterpåsar genom stan och på bussen till bloggeventet. Ställde dem på ett strategiskt ställe där för att jag inte skulle glömma dem. och vad hände,jo jag kom förstås hem utan blommor. Ringde till eventstället och sa till personalen där att de kunde ta hem liljorna och njuta av dem. Pelargonerna skulle min man hämta i tisdags. När han hittat dit fick han pelargonpåsarna av en man som hade skött dem och vattnat dem. Visst var det otroligt snällt och fint gjort. Ja, både av min man som körde dit och av den snälle "blomstervakten".  Och ja, ni får kalla mig virrpotta....



Denna ljuvliga vit-rosa enegelska pelargon var det som jag bl.a köpte i Helsingborg för en vecka sedan. 
Vår supertidiga bok i trädgården har slagit ut!!!Den är tidigast i Dalby (tror jag)
VÅR!!!!
Fåglarna flyttar in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar