onsdag 1 maj 2013

Katrinetorp,Ikea och Ilva.

Johanna följde med till Malmö idag. Vi hade några riktigt trevliga timmar på Katrinetorps vårmarknad. Vi pratade med Dan och Mie som stod där och sålde sina krukor. Se senare inlägg.
Vi fikade och vi handlade samt tittade på den otroligt vackra interiören på herrgården. Jag vet att jag är tjatig angående detta men det är verkligen så fint och smakfullt där.
Johanna hälsar på den pälsrika vovven Malte. Jag brukar prata med både hund och hundägaren tillika butiksinnehavaren när jag besöker den superfina butiken "Bouganvilla" på Katrinetorp.
Här har jag fångat Johanna på bild i en spegel. Jag gillar när jag "får till" det med den här typen av bilder. Hihi, Johanna får ställa upp,minsann.
Fin staty som var till salu,kunde dock inte komma på var den skulle passa hemma hos oss. Nästa gång kanske.
Vacker musik spelades av Limhamns kvintett.
Afternoon tea med många godsaker.....

Johanna vilar benen i vacker herrgårdssmiljö. Vi var imponerade över tak och väggmålningarna.
Den vackra kristallkronan.
Johanna sitter här med ett av våra inköp,en tung svart kruka med lejontassar.
Goda Karlsbaderbullar till fikat.





Efter Katrinetorp blev det ett besök på det stooora blågula varuhuset. Jag har nog aldrig handlat så lite där någonsin. Det var inte mycket som lockade mig där idag. Gick därifrån med en vit lampskärm, två svarta toaborstar,en murgröna, två korvar med bröd och två pizzaslice. Johanna var mycket förvånad över detta minimala inköp.


Det är alltid kul att titta in på ILVA när man ändå har vägarna förbi. Jag har hittat många fina saker där under åren bl.a kuddar,sängöverkast och plädar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar