söndag 5 maj 2013

Grillkväll med familjen.

Till middag idag grillade vi kotlett och fläskfile´som legat i god marinad. Till detta serverade jag potatiskroketter, sallad ,mozarella och två goda såser. Hela familjen Rignell samlade på uteplatsen för grillmiddag för första gången denna vår.  Underbart väder, god mat och trevligt umgänge med familjen. Me like.....


Det är så trevligt att ha sonen hemma på besök lite då och då..

Sista fotot för idag,mamma....
Ja,ja,

Ny kruka i silvermetall med fin gravyr. I denna har ett av mina pelargoninköp hamnat. Det är en underbart doftande citronpelargon vid namn "Queen Lemon".

Ännu ett av dagens inköp. Ja, det blev en del, jag erkänner.... denna är också citrusdotfande och väldigt gracil i sitt växtsätt.

Nu sitter jag framför TV:n och tittar på "The Hour" med ett öga och på datorn med det andra. Jag är lite sliten efter många fester och aktiviteter och arbete den senaste veckan. Jättekul, men man blir " a little bit exhausted".
Snart säger jag gonatt till er och ser fram emot en ny härlig vecka.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar