söndag 19 maj 2013

Schlagerfinal på storbild.

Vi har precis avnjutit en god middag bestående av grillad ryggbiff med pommes, grillad sparris (lite bränd men ganska god ändå),tomatsallad och hemgjord bea.
Vi inledde middagen med frasiga smördegssnurror tillsammans med ett glas svalt, vitt vin på altanen.



Nu förbereder vi oss för den stora schlagerfinalen.......Jag hoppas att  Danmark vinner. Jag gillar även  Bonnie Tylers låt.

Nu ska kaffet och teet bryggas och lite andra godsaker plockas fram för om 6 minuter är det dags. Vi hörs....


Ca 11 timmar senare.....
Nåväl,det blev inte förrän idag (söndag) som vi hördes igen. Efter 26 låtar och omröstning på detta så var Rignellskan väldigt trött.

Med facit i hand så blev det ju Danmark och barfota Emelie som kammade hem vinsten och det var helt rätt, tyckte jag. Vi i familjen röstade på varje bidrag och förutom Danmark så var det Frankrike och Finland som fick ganska höga poäng. Rumäniens operasångare och Azerbaijan (stavning??) hade också bra bidrag detta år.

Petra Mede skötte sitt programledarskap på ett utmärkt sätt och man kände sig lugn med att hon skulle ro det hela iland. Nedan en bild tagen från vår storbildsvisning hemma.




Idag ösregnar det här och det känns bra att man passade på att få lite sol på näsan igår.
Idag blir det inomhusaktiviteter. Bl.a ska jag planera vår fest,kanske med lite tips från boken nedan. 






Denna bild tog jag igår och den kan vi njuta av i regnet  idag.  

Äppelblom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar