söndag 5 maj 2013

Växtmarknad och fika i gröngräset.

Min kära mor ringde klockan halv tio i morse. Då var det ca 6 timmar sedan jag gick och lade mig. Hon undrade om jag ville följa med henne och hennes väninnor till Alnarps årliga växtmarknad. Det kan man ju inte säga nej till, även om man är trött och har en del annat på dagens "to do" lista.
Fyrtio minuter senare var vi på väg.....

Det dröjde inte länge förrän jag hörde någon som ropade "Anneli" där jag strosade runt bland alla vanliga och ovanliga växter. Det var brorsan som var där tilllsammans med sina småttingar Hennig och Annabelle.Jättekul att träffa dem som vanligt.

Sympatiska Annika Nilsson som jag bl.a träffade på Malmömässan var där och sålde en del av sina underbara dagliljor.  

Nu ska det bli fika i gröngräset. Vi mumsade i oss goda skinkmackor,kaffe,vanlijhjärtan samt mina chokladkakor.
Som lille Henning sa: Mmmmm.det här ska bli gott. Det tyckte vi alla....    

Sötnosarna Henning och Annabelle!

Annabelle tvättar tassarna på sin nya gosekanin före maten.

Syskonkärlek......


Henning var inte så intresserad av växterna men han blev ganska fascinerad av ett gammalt badkar fyllt med morötter.

Eter Alnarp blev det ett besök på Kabbarps Trädgård,där vi köpte finfina pelargoner och kryddväxter till superbra priser.

Bland annat köpte vi den här söta pelargonen. Man blev verkligen "hagalen" när man var där och ville i princip ha en av varje sort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar