söndag 12 maj 2013

Social söndag med besök på tre ställen.

Dagen startade med att maken kom med ett förslag,jaja, bara att vi skulle åka ut på en liten utflykt.....
Vi tog den sportiga bilen idag denna soliga och varma vårdag.  Det var inte lönt att fråga om Johanna skulle följa med. Hon kom hem från gårdagskvällens 20 - årsfest klockan halv fyra i natt. Nej, katten och Johanna fick stanna hemma,

Första stoppet blev i Vitemölla där maken gjorde klart svärisarnas (läs svärföräldrarnas ) plank och klippte deras gräsmatta. Jag satt och berättade om våra senaste äventyr. Efter fika och en titt i hamnen körde vi vidare.
Smaskiga wienerbröd från bageriet i Kivik smakade utmärkt. 
En svanhona i hamnen ruvar på sina ägg.
Vy över det lilla fiskeläget, från hamnen sett.
M undrar hur inomhustemperaturen är i vårt hus?? Helt ok en sådan här solig och fin dag,tack.

Nästa stopp på vår lilla runda var hos mina föräldrar. Där blev vi bjudna på världens godaste revben med mjölig potatis, brun sås, äppelmos och inlagd gurka. Söndagsmiddag när den är som bäst. Kock denna dag var min far eftersom min mor var ute och inhandlade fler växter till deras redan prunkande trädgård.
Far och make diskuterar något viktigt ( eller....?) 

När vi kom hem igen möttes vi av denna söta duo,liggande på vår säng. Johanna pustade ut efter att ha lagt sig väldigt sent och Musse är alltid redo för en liten tupplur.

Efter att ha varit hemma och spelat kort med make och dotter, vattnat den torra trädgården och vattnat mig själv (d.v.s duschat) var det dags att fara till nästa ställe denna dag,nämligen till brorsans för dagen mycket välansade trädgård i Lund där röken från grillen redan låg tät.
Det grillades laxkotletter med goda tillbehör.
Men före maten ville Annabelle och Henning visa sina senaste tricks på gungställningen. Se nedan.    

Glad unge.....

Och en glad unge till......
Sötaste syskonen. vilar ut i soffan efter att ha lekt kurragömma och dunkgömme med faster Anneli ( som också pustade uuuuut)  
Kay Bojesens apa passar perfekt hemma hos Jennifer och brorsan med bakgrundsdesign av Lindberg. 
Årets första rabarberpaj på de första späda stjälkarna smakade jättebra tillsammans med glass och en kopp kaffe,
Vy över vårt vackra Dalby på hemvägen. Snart hemma igen för en stunds avkoppling i Tv-fåtöljen efter en social dag.


Jag hoppas att ni också har haft en fin, solig söndag!  

1 kommentar:

  1. Åhhh vad jag oxå skulle vilja ha svärisar i Vitemölle!! Mitt paradis på jorden!!

    SvaraRadera