söndag 29 juni 2014

Ernsts design och linslus(katt) i närbild.

Hej i ösregnet.....Ja, idag stämde väderprognosen med "löfte" om regn. 
Stackars alla de som deltar i "Tusen trädgårdar" projektet och som har fixat inför detta under lång tid.
Maken och jag tänker dock trotsa regnet och bege oss iväg på en titt lite senare.  
Jag har några få saker, design Ernst Kirchsteiger och den här svarta ljusstaken är en av dem. En ganska kul modell som man lägger över en fönsterkarm eller i bokhyllan. 

Här har jag satt en bastant kruka över för stabilitetens skull. 

Familjens linslus i närbild.
Musse är den enda i familjen som inte protesterar när jag kommer farande med kameran.
Tack för det, Musse! 
Nej nu ska jag ta min tjocka tegelstensbok, läsa lite ( kanske två sidor och sen "sova middag". Jag hämtade Johanna mitt i natten i Lund och blev sen väckt av katt och make ganska tidigt i morse.

See you!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar