måndag 2 juni 2014

Fika på ett soligt Katrinetorp.

Idag när det ösregnar hela dagen passar det ju utmärkt att visa dessa bilder från vårt besök på Katrinetorp i söndags.
När vi hade strosat runt i Slottsträdgården i tre timmar begav vi oss nämligen av mot Katrinetorp, ett av mina favoritställen i Malmö.   
Här har jag tagit många fina bilder under årens lopp. Jag tröttnar aldrig på detta vackra ställe med herrgården, antikaffär med ständigt "nya" saker, underbara trädgårdsbutiken Bouganvilla, fantastiska bakverk och kaffe i fin miljö och en stor och lummig trädgård.   

Mors och min fika på Katrinetorp igår. Kaffe med frasigt wienerbröd med supergod vaniljkräm och en Budapestbakelse med blåbär. 
Nästa gång ska vi testa den här citron-hallonmoussetårtan med riven vit choklad. :)

Som vi njöt här i denna vackra miljö
 och som vanligt hade vi mycket att prata om.

Bild som jag tog i den underbara butiken "Bouganvilla". Känner ni igen ananasen?

Antik dam omgiven av myrten.


I den här antikaffären köpte mor en fin överraskning till Johanna.
Jag köpte en liten söt blå-vit kruka för små blombuketter. 

Baksidan av herrgården med den praktfulla trädgården. 

Här står jag med finfin bakgrund!!!


Underbara rosor och vilken doft....

Efter denna dag, som tillfredställde många av våra sinnen
var det dags att köra hemåt igen.

Väl hemma igen blev det vattning av växter, lite plantering,
middag med familjen, TV och lite kortspel.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar