söndag 8 juni 2014

Pingsaftonskalas med många härliga skratt.


Vilken underbart fin dag det var igår. 
Jag förberedde och fixade inför kvällens kalas, men hann även njuta en stund i solen. 

Kvällens dukning gick denna gång i lila och vitt.   





Välkomstdrinken i härlig kvällssol. 

Johanna delar ut drinkar till gästerna. En enkel och enligt gästerna god sommardrink med citronvodka, citronlemonad, citronskivor och is. 

Johanna fick fina paket. 

Varm Brieost med torkad frukt till drinken.

Håkan och Christina är glada över att ses igen.  

Farfar, Jakob, Johanna och Mårten.  
Johanna älskar mina hemmagjorda smörgåstårtor, så det fick det bli. 

En variant med rostbiff ( fyllning av rostbiff, torkad lök, knaperstekt bacon, remouladsås blandad med turkisk youghurt och majonnäs.) och en med räkor ( fyllning bestående av tonfisk,hackat ägg och räkor blandat med turkisk youghurt och majonnäs) 

Tårtdags!
Prinsesstårta med fyllning av vaniljkräm och jordgubbssylt och dekorerad  med vit marsipan (jag köpte ett färdigt marsipanlock) och dekorerade med blommor från trädgården. 

Johanna med sina tårtor.

Min käre far ska smaka kvällens tårtor.  

Vi sjöng förstås för kvällens alla födelsedagsbarn ( Mårten har nyligen fyllt år, Johanna fyller på torsdag och vår vän Christina fyllde år denna dag.) GRATTIS och HURRA till er alla!!

Johanna poserar i några av sina presenter. En jättefin kjol med top och en fin solhatt.


Både Jakob och Johanna var i HATTEN denna kväll.  

Vi tackar våra föräldrar och vänner som kom och förgyllde vår kväll.
Vi saknade några som tyvärr fick förhinder.

Vi hade en kväll fylld med skratt och tokerier, precis som vanligt när detta lilla gäng träffas.  

Idag, pingstdagen ska vi få besök av Marias föräldrar som är i Skåne på visit över helgen.
Det ser vi fram emot och de är så välkomna.

Solen skiner och det är en jättefin morgon. Hoppas att ni njuter av den eller av god sömn, kära bloggläsare.  
Vi hörs lite senare idag.
Nu ska jag ta min bok och sätta mig på altanen en stund.
Klockan är bara 6.15 så det blir nog lite sömn också!!!

2 kommentarer:

  1. Men gud så fina tårtor!!! Min dotter fyller snart 20…kanske ska bjuda på smörgåstårtor:-)? Har aldrig gjort det faktiskt:-) Ser ut som en riktigt härlig kväll!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, Cecce! Att få beröm av en bakexpert som dig känns ju extra trevligt! Christina H och jag pratade om dig igår och berömde dina underbara bakverk. Ha en fin fortsättning på söndagen så hör vi snart igen. KRAM

    SvaraRadera