söndag 15 juni 2014

Kvällspromenad i trädgården och var tusan är mina varor???

I fredags när jag kom hem från Helsingborg var det en så skön kväll. Musse och jag tog vår vanliga lilla runda i trädgården och varje dag/kväll är det något nytt som har slagit ut och något som har vissnat förstås. Man måste kolla varje dag.....
Suddig katt på promenad i grönskan. 

En vit tremastarblomma. Ganska oansenlig men jag gillar alla vita blommor.  

Nu blommar salvian...


Den här vackra rosen gillar jag väldigt mycket.


Vad tycks om denna exotiska ettåring? Jag tycker den är ganska rolig med sitt annorlunda växtsätt. Den här gula varianten är en ny bekantskap för mig i alla fall. De brukar vara mörkt orange.

Den här sötnosen heter Linaria Purpurea och frösår sig gärna. 



Pion i full blomning.

När knoppar brista.....



Det är härligt med en trädgård, speciellt när rabatterna vuxit upp så att inte så mycket ogräs får möjlighet att rota sig.


Daggkåpa...

Jag lovade ju att jag skulle berätta om mitt besök på Plantagen idag. Först var jag hos Nettan på "Mitt vita stall". Tyvärr lönade sig hennes fina affär inte längre och idag stängde hon butiken för gott.
 Jag var ju tvungen att säga hej då till henne och hon hade tänkt och undrat om jag skulle komma. Nåväl, vi ska fortsätta att hålla kontakten och ta en fika på hennes gård eller i mitt lusthus.
På vägen hem körde jag in om till Plantagen och handlade en del fint. Jag betalade och på väg ut  fick jag syn på ett hattskrälle (sommarhatt i bast, skön när man sitter och läser) i fyndlådan. In och provade och köpte den. Gick ut med hatten och glömde helt bort det andra. När jag kom hem efter några andra ärenden så saknade jag mina trädgårdsgrejer. Jäklar, in och ringde, jodå allt stod kvar och kan hämtas senare. Den trevliga tjejen i telefonen skrattade gott när hörde min lilla historia.  
Grrr, blir lite tokig på sånt här...... Kan dock inte skylla på någon annan än mig själv.  

Nu blir det altanen en stund. Gokväll på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar