fredag 27 juni 2014

Mitt nya fynd till altanen.

Hej på er alla kära läsare! Jag hoppas att ni njuter av sköna dagar, speciellt ni som redan har börjat er semester. Ni andra som liksom jag fortfarande arbetar får njuta så gott det går ändå. 

Kvällarna är ju underbara. Gårdagskvällen var t.ex så här fin hos oss och inte en enda regndroppe kom det. Jag har förstått att det har varit väldigt varierande väder just igår i olika delar av Skåne.

Igår f.m var jag och hämtade hem denna lilla söta rottingsoffa som jag fyndade i förra veckan. Den har stått på lagret i affären tills jag hade möjlighet att hämta den igår. 
Nu kommer jag till det bästa med den här " affären", nämligen priset på soffan.
Den hade kostat 3400:- och nu såldes det sista exemplaret för 300:-. Gissa om man kunde motstå detta. Det hade funnits bord och fåtöljer till tidigare, men det skulle jag ändå inte ha. 
Jag fixade till den här lilla sköna hörnan på altanen och här kan man nog trivas med en god bok och ett glas rose´en skön sommarkväll.  
Vilken tur man kan ha ibland.     





Den nya soffan måste ju även inspekteras av husets katt.


Nu firar jag att det är helg och snart semester! Så underbart skönt.
Kram på er alla! 

2 kommentarer:

  1. Camilla Dahlströmlördag, 28 juni, 2014

    Halloj..

    Sikket fynd, inte illa =)
    Nu har jag äntligen fått familjen med på en weekend neråt Skåneland och hoppas på att finna lite nytt/lite gammalt längs vägen.
    Har du någon större loppis att rekommendera?

    Ha en riktigt fin kväll =)

    SvaraRadera
  2. Javisst är det ett fint fynd. Vad kul att ni ska bege er mot Skåne. Det finns många härliga loppisar. Det lättaste är att googla på loppisar i Skåne, då får man en hel lista med datum och platser.
    Lycka till och ha det underbart! Kram
    .

    SvaraRadera