onsdag 4 juni 2014

Onsdagkväll, liljor och kalaside´er.

Jaha, så var det redan onsdag igen. Jobb i Lund och jobb i Dalby och nu hemma igen. 
Jag sitter här och funderar på vad vi ska bjuda på när vi ska ha gäster på pingstafton. 
Jag har några olika ide´ er men har inte bestämt mig ännu. 
Vi ska fira Johanna och Mårten med släkt och vänner då. 

På tal om Johanna så tillbringar hon väldigt mycket tid i Lund numera. 

På bilden nedan, min söta blå-vita kruka ( den kostade 10 spänn) fylld med väldoft. 

Det blev en bukett vita liljor (utan doft) i stan idag. 

Dagens lilla tips blir:
Ta några revor av "plättar i luften". Sätt i en vas och efter en vecka så har det bildats fina rötter.
Plantera då i en liten kruka och vips så har du en ny liten krukväxt.
Glöm inte att vattna.     

Kolla in denna fönstersmyg! Vilken bredd!! Tänk så många krukor och grejer man kunde få plats med där.
Fotot är från Katrinetorps herrgård.


Nu ska jag dricka mitt kaffe och se klart kvällens avsnitt av "Sveriges yngsta  mästerkockar"
Vilka 12-åringar alltså. Så jädrans duktiga och roliga!

Hej på er så hörs vi snart igen.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar