fredag 13 juni 2014

Fredriksdalsbesök i perfekt väder idag.

Nu har vi kommit fram till Fredriksdal och Tina ger oss lite instruktioner om sagovandring, 
fikatid och annat viktigt.

Nästan hela vårt fina och glada gäng  (några viktiga personer saknas dock)! 


Vackra gamla byggnader och staket som vi såg under vår sagovandring. 

Fint hantverk!!


Ganska nöjd med den här bilden faktiskt.

Ett litet besök i den gamla " handelsboden" är ju ett måste när man är här.

Flora Linnea, den vackra butiken på Fredriksdal.
Vi köpte alla något fint att ta med hem.

Jag köpte bl.a den här rabarberlemonaden i fin flaska i handelsboden.
Den hade jag planerat att jag skulle sitta i bersån och dricka när vi skulle lyssna på högläsning. Men vi hade tyvärr ingen öppnare...

Det var duktiga Sofie, som läste några rader ur olika populära barnböcker.
Vi satt i en fin berså med rosor. Sköna brisar svepte in. 

Vilken växtprakt och vilken doft!

Herrgården som påminner lite om amerikansk sydstatsstil.  

Fredriksdals mysiga cafe´!

Det fanns flera sköna sittplatser i både skugga och sol.

Fikat bestod av kaffe och en jättegod mazarinliknande,
kaka med rabarber och toscasmet. 

Den här lille rackaren hittade en pytteliten smula på en av våra tallrikar
och den slank ner snabbt, minsann.  

Några kaffesugna.....

Dan ser lite frusen ut. Snart är det hemfärd.

Tina och Maria ställde upp på ett foto vid den fina rosenportalen.

Och  jag tackar för en jättehärlig dag med god planering, roliga kulturella upplevelser, lunch med fin utsikt och en god kaka med kaffe.

Jag hoppas att ni mina läsare, också har haft en skön fredag.
Vi hörs snart igen.....    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar