torsdag 26 juni 2014

Eslövsbesök, en sväng på V.Strö och Flyinge Plantsshop.

Idag skulle jag på ett inbokat besök till Eslöv. Jag ringde min mor och frågade om hon ville åka med också kunde vi ta en sväng till Flyinge på hemvägen. Det ville hon gärna. 
Först var jag dock iväg och hämtade hem ett superfynd. Mer om detta i kommande inlägg. 
Efter Eslövsbesöket körde vi en liten sväng till Lena och Lennart i Västra Strö. Just idag hade de 30 % rabatt på allt i butikerna. Glad överraskning så några små inköp blev det.  


Söt kaffeservis. ( den köpte jag inte).   


Efter besöket i sakletarbutiken blev det en liten runda i Trollenäs Slottspark. Här kom det lite regn så vi fick åka vidare utan  glassen som vi hade tänkt äta här.

Min mor förvånar sig ofta över sin småtokiga dotter.

Nu är vi på Flyinge Plantshop och känner doften av citronträd och inspireras av vackra blommor och trädgårdsprylar.

Den här katten följde efter oss vart vi än gick. 

Några blommor fick åka med hem. Jag köpte bl.a en ganska ovanlig "blomman för dagen" med mörklila bladverk och rosa små söta blommor. Köpte även margeriter, murgröna ( förstås) och  några söta ljusmanschetter i glas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar