söndag 15 juni 2014

Gårdagens trevliga firande av Maria.


Skumpa i underbart väder mötte oss när vi kom hem till Maria och Dan.  
Kära värdparet och våra vänner sedan många år, Dan och Maria.


Goda tilltugg.

Söta och goda, chokladdoppade jordgubbar.
Glada gäster!

Grillmästaren Danne får lite assistans av Anders.  

Marias vackra sallad. 

Jättegod mat, rose´vin i glaset, underbart väder och glada vänner.
Det är sommar.....  


Jag och min bordskavaljer Rolle hade trevligt tillsammans.


Ska Katarina hålla tal, eller. Nej, men det gjorde maken Danne, svågern Pål och Marias bordsherre, Per. 
Marie och Danne A ser ut att ha det bra. ( lite rim där)

Jag drack whisky ( igen) för jag ville testa den omtalade, svenska "Mackmyra".
Smaken som utlovades var marsipan, päron och citron.
Nja, kanske inte riktigt, men god ändå.   
Pål, Maria och i bakgrunden skymtar Danne och Magnus fram.   
Ett glatt gäng har vi här, Jaana ( hoppas att stavningen är rätt..), Anders, Danne och Mie. 

Glada födelsedagsbarnet Maria med sin fina och goda tårta, (chokladbotten, jordgubbsmousse och färska bär).

Efter sju timmar med god mat, dryck, tårta,prat, skratt, tal och musik i goda vänners lag var det dags för mig och maken att traska hemåt i sommarnatten.
   





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar