måndag 30 juni 2014

Trädgård 2 och 3.

Nästa trädgård som vi besökte var denna. 
Här kände man genast för att slå sig ned en stund bland doftande pioner och rosor..


När jag tog fram kameran för att ta ett foto på det fina luktärtsstödet så kom söta katten Kasper springande för att posera på stubben.Vi skrattade gott åt denna lilla linslus.
Vilken vacker vallmo.


Gert och Pernilla var snälla och visade sin fina trädgård, trots att de inte deltog i den öppna visningen. Tack för detta och en trevlig pratstund.


Nästa trädgård som stod på tur var denna vars ägare var okända för oss.
Här fanns det bl.a detta vattensprutande lejon och bredvid en kruka med ett fiffigt växtstöd.
Mårten fick många små tips av mig som vi kan ha i vår trädgård. Han var så tacksam så......
 

En ros i just den här lite ovanliga lila färgen var jag nära att köpa på Fredriksdal när vi var där.
Nu när jag såg den här så ångrade jag att jag inte slog till. Det får bli nästa inköp till rossamlingen.

Efter dessa tre vackra miljöer cyklade vi vidare till de två resterande trädgårdarna.
De får ni se snart......

Kram på er och njut av dagen!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar